Scheepvaartwinkel marine B.V.

Bekijk de website: scheepvaartwinkel.com

Backcorner heeft in een klein jaar tijd drie websites mogen ontwikkelen voor Dennis-Jan Snippe, de eigenaar en oprichter van Scheepvaartwinkel Marine.

“Ik was voorheen altijd sceptisch over marketingbureaus. Mijn ervaringen waren negatief: het kost bakken met geld en het levert nooit het gewenste resultaat op. Maar Backcorner heeft als eerste de verwachtingen wél waargemaakt.”

Scheepvaartwinkel Marine is een groothandel in scheepsmaterialen, die voornamelijk levert aan binnenvaart- en riviercruiseschepen. “Door heel Europa leveren we allerhande technische materialen, die nodig zijn om een schip in de vaart te houden,” vertelt Dennis-Jan. Hij heeft het bedrijf in 2007 samen met zijn vader opgericht en sinds twee jaar runt hij de zaak op zichzelf. Scheepvaartwinkel Marine heeft een winkel in Arnhem, een eigen productlijn, een magazijn in Wenen, een groot wagenpark en 15 man personeel om alles draaiende te houden.

Wat hebben we gedaan:

Content creatieDesignOnline marketingWebdesign en -development
Onze diensten

Het eerste idee: Pleziervaartwinkel.com
“In de zomer van 2020 ben ik met Roy in contact gekomen, omdat mijn bedrijf vanwege corona een stukje omzetverlies leed,” vertelt Dennis-Jan verder. “Ik kwam via internet bij Backcorner terecht: ik zag dat Roy goed werk heeft verricht voor een aantal relaties van mij, die heel positief waren over de samenwerking. Daarom heb ik hem benaderd: kunnen we samen iets nieuws ontwikkelen, waarmee we het omzetverlies op korte termijn kunnen rechtbreien? Uit het eerste gesprek kwam Backcorner al met een aantal goede ideeën. Zo is Pleziervaartwinkel.com ontstaan: een webshop die volledig is gericht op de particuliere watersporten. De website is op maat gemaakt door Backcorner.

Backcorner begrijpt wat verwacht wordt
De samenwerking werd al snel intensief. “In korte tijd hebben we heel veel aangepakt met Backcorner. Er staat een goede site voor Pleziervaartwinkel.com, elke maand zit er groei in de omzet van de webshop. Ook werken we aan de website voor Scheepvaartwinkel Marine, die een mooie nieuwe uitstraling heeft gekregen.” Naast de websitebouw neemt Backcorner ook de social media, advertenties en de ontwikkeling van andere content uit handen. “Dat is heel prettig,” vindt Dennis-Jan. “Ik merk dat Backcorner heel goed begrijpt wat er verwacht wordt van een huisstijl en op welke manier je een product of dienst in de markt wilt zetten.” Maar wat vindt Dennis-Jan het best behaalde resultaat tot nu toe? “Dat we samen in korte tijd, vanuit het niets, HuurJeSloep.nl hebben opgebouwd!”

Het best behaalde resultaat? HuurJeSloep.nl!
In oktober 2020 kreeg Dennis-Jan nog een idee, ter uitbreiding op de groothandel en de webshop: HuurJeSloep.nl, voor het verhuren van sloepen in Doetinchem. Dat plan ontwikkelde zich snel: op 1 februari werd de ligplaats voor de boten goedgekeurd en in april werd de website gelanceerd. “We hebben HuurJeSloep.nl samen from scratch opgebouwd. Ik heb Backcorner helemaal vrijgelaten in de ontwikkeling van de huisstijl, logo’s en de website. De website staat nu pas een maand live, maar als ik zie hoe stevig het concept staat, hoe goed de site eruit ziet, wat de mogelijkheden zijn van het boekingssysteem, hoe mooi de sloepen erbij liggen en hoe groot het bereik via social media al is, dan vind ik dat echt een mooi resultaat.”

Elke week op de koffie
Elke vrijdag komt Dennis-Jan langs op kantoor bij Backcorner: “Omdat we voor drie websites samenwerken, wil ik graag het overzicht houden en direct contact hebben over wat Backcorner voor ons doet. De ene keer sta ik na twintig minuutjes weer buiten, de andere keer drinken we wat meer kopjes koffie. Dan bespreken we bijvoorbeeld hoe we weer een nieuwe doelgroep kunnen bereiken, of hoe we een website kunnen verbeteren.” Bij het sparren waardeert Dennis-Jan de eerlijkheid van beide kanten. “Als ik of Roy vindt dat iets anders moet, dan zeggen we dat eerlijk tegen elkaar. Ik heb bepaalde verwachtingen naar Roy, maar ik vertrouw ook op zijn expertise. Zo belde hij me ooit ’s avonds op: “Er komt binnenkort een goede domeinnaam voor de website vrij, die moeten we hebben!” Dat stukje interesse en toewijding vind ik heel fijn.”

Samen de toekomst tegemoet
Er zullen nog heel wat gezamenlijke kopjes koffie volgen: “Backcorner weet wat onze plannen en doelen zijn voor de komende drie jaar. Daar gaan we samen naartoe werken! Zo moet Pleziervaartwinkel.com de toonaangevende webwinkel worden voor de watersport en daar is Backcorner een belangrijk onderdeel bij.” Wat Dennis-Jan betreft blijft de samenwerking dus nog lang standhouden. Zeker nu Roy sponsor is geworden van de Doetinchemse voetbalclub: “Ik ga ervan uit dat ik nog heel vaak meega naar wedstrijden van De Graafschap!”

Maak een afspraak

Andere cases

menu