Interview: La Souris groeit met hulp van Backcorner

Bekijk de website: lasourisscooters.nl

La Souris groeit met hulp van Backcorner

La Souris is met hulp van Backcorner uitgegroeid tot het op één na grootste scooterbedrijf van Nederland. De ambities van eigenaar Armando Muis zijn groot. Hij schakelde de hulp van Backcorner in om zijn sales verder op te krikken. “Volgend jaar staat La Souris op nummer één.”

Het idee voor La Souris werd in 2008 uit nood geboren. Armando Muis, toen 17 jaar, zag hoe de bouwsector op instorten stond door de economische crisis. “Ik volgde een bouwopleiding en realiseerde mij dat de kans groot was dat ik werkloos thuis zou komen te zitten. Dat risico wilde ik afdekken.” Vanuit zijn ouderlijke huis begon hij daarom, met financiële hulp van zijn vader, met het inkopen van scooters uit China.
Muis begon met de inkoop van vijf scooters, bouwde zelf een website, tuigde de marketing op en verkocht de voertuigen binnen no-time. Hij bleek een geboren handelaar. Hij schaalde op naar 12 voertuigen, daarna een halve container, vervolgens een volle container; tot hij binnen een jaar een vast inkomen kon halen uit de verkoop van scooters. “Sindsdien ben ik alleen maar gegroeid.” De verkoop breidde in de loop der jaren uit van online naar offline toen Muis zijn eerste winkel opende in Doetinchem. Inmiddels heeft hij tien winkels verspreid door het land en is La Souris het tweede grootste scootermerk van Nederland.

Wat hebben we gedaan:

Content creatieOnline marketing
Onze diensten

La Souris is in twaalf jaar uitgegroeid van een ambitieus idee van een tiener tot een volwassen organisatie en volgens Muis één van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. Muis monitort inmiddels samen met zijn in-house online marketeers alle salesprocessen. “We zijn heel resultaatgericht en kunnen online alle verkopen herleiden. We checken welke verkoop uit welke campagne afkomstig is en sturen op basis van die data. Als ik geld in advertising investeer, wil ik precies weten hoeveel ik eraan verdien.” In de online marketing van het Doetinchemse scooterbedrijf miste de expertise op het gebied van sociale media. Daar kwam Backcorner om de hoek kijken.

Wat doet Backcorner voor La Souris?

Muis: “Backcorner is expert op het gebied van social media advertising. Ze wisten met de kennis en ervaring op dit gebied mijn twijfels weg te nemen over het investeren in campagnes op Facebook en Instagram. La Souris deed nog nauwelijks iets met social media, omdat ik het moeilijk meetbaar vond en omdat de salesresultaten uit Google Advertising en Marktplaats ook al heel goed waren. Kortom: ik voelde de noodzaak niet echt. Backcorner wist mij te overtuigen van de meerwaarde van het adverteren op social media op het gebied van sales en trok mij over de streep door resultaten te garanderen én ze inzichtelijk te maken. Ik besloot hem het voordeel van de twijfel te geven. De druk was hoog voor Backcorner. Ik maakte duidelijk dat ik zo snel mogelijk resultaat wilde zien, anders zou ik afhaken. Ze waren overtuigd van hun kunnen, zette campagnes voor mij op en tot op de dag van vandaag draaien ze door.”

Klinkt positief, wat waren de resultaten van de campagnes die zijn opgezet door Backcorner?

“Sinds de campagnes draaien zijn onze verkopen online én in de winkels flink gestegen. Het is moeilijk om concreet aan te geven hoe groot het aandeel daarin precies is van social media advertising. Mensen kunnen de advertentie bijvoorbeeld voorbij zien komen in hun tijdlijn en zonder te klikken besluiten om naar de winkel te komen. Feit is dat onze sales sinds de betrokkenheid van Backcorner fors zijn gegroeid. Backcorner heeft zijn belofte om resultaat te boeken dus dubbel en dwars waargemaakt. Zo verkochten we op Hemelvaartsdag ruim honderd scooters, het was onze beste dag ooit. Zeker 10 procent van de groei van de laatste maanden schrijf ik toe aan social media advertising. Backcorner heeft mij overtuigd van zijn kunnen en de meerwaarde van het adverteren op social media en we gaan hier dus zeker meer door.”

Wat maakt Backcorner een goede marketingpartner?

“Backcorner is ontzettend betrokken. Veel marketeers hebben heel erg de mentaliteit van ‘uurtje-factuurtje’, maar Backcorner stelt echt het belang van zijn klanten voorop. Ze zijn resultaatgericht, kritisch en durft zijn visie te uiten over het totaalplaatje van een bedrijf. Hij kijkt breder dan alleen online marketing en wil echt het beste resultaat voor zijn klant. Als mijn showroom niet netjes is, zegt hij dat dus ook. Door hem ben ik er nog meer van bewust dat je veel geld kan investeren in online adverteren, maar als je pand niet netjes is dan kost dat conversie. Backcorner neemt de tijd om een bedrijf, en de mensen achter dat bedrijf, te leren kennen zodat hij zijn campagnes en uitingen goed kan afstemmen op de filosofie van zijn klant. Daarnaast vind ik het prettig dat de communicatie met Backcorner heel laagdrempelig is. We sparren vaak en onze zakelijke samenwerking voelt daardoor soms als een soort vriendschap. Ik waardeer zijn eerlijke advies. Backcorner werkt hard, is gemotiveerd en bewijst zichzelf. Ik vind het ook prettig dat ik met meerdere marketingvraagstukken bij hem terecht kan, zoals grafische vormgeving. Hij ontwerpt bijvoorbeeld alle reclameborden die voor onze winkels staan en de banners voor onze website.”

Hoe ziet de toekomst eruit voor La Souris?

“La Souris groeit nu zo hard, dat de organisatie eigenlijk niet de kans heeft gehad om op datzelfde tempo mee te groeien. We zijn intern heel druk met het opschalen van ruimte, personeel en inkoop. Een ding is zeker: we zijn nog lang niet uitgegroeid. Als de organisatie op hetzelfde niveau zit als onze verkoopcijfers, hebben we weer lucht voor mooie nieuwe marketingcampagnes en –projecten. Ik ben blij dat ik Backcorner met zijn expertise en enthousiasme daarin als partner kan aanhaken. Ik verwacht dat La Souris dan volgend jaar de grootste van Nederland is.”

Maak een afspraak

Andere cases

menu