Fastfloor Doetinchem

Bekijk de website: fastfloor.nl

Fastfloor Doetinchem en Backcorner meer dan succesvolle samenwerking: ‘Het is een vriendschap’

Voor directeur Jeroen Veenhuis van Fastfloor Doetinchem is Backcorner meer dan een succesvolle samenwerkingspartner, het is een vriendschap. “Het persoonlijke en laagdrempelige contact is de succesfactor. Backcorner snapt ons.” Fastfloor groeit dankzij de hulp van Backcorner gestaag door.

Fastfloor Doetinchem is in 1990 opgericht en ontzorgt zowel zakelijke klanten als particulieren van A tot Z als het aankomt op vloeren, wandafwerking en raambekleding. Met klanten als Amazon, Decathlon, Lidl, Scania, IKEA en LEGO is Fastfloor één van Nederlands grootste spelers op de internationale vloerenmarkt. Dit alles heeft het Achterhoekse vloerenbedrijf voor elkaar weten te boksen zonder duidelijke marketingstrategie. Maar met de wens door te groeien en Fastfloor naar de 21ste eeuw te tillen, kon investering in marketing niet langer uitblijven. Veenhuis: “Onze website was al sinds de jaren ’90 hetzelfde. Het kon echt niet meer. De website moest compleet vernieuwd worden.” Een andere ondernemer attendeerde de directeur op Backcorner. “De eigenaar, Roy Smulders, zou heel creatief, positief en ook prijstechnisch goed zijn. We planden een kennismakingsgesprek en hadden direct een klik.”

Alles uit handen
De directeur vertelt dat het plan om de website te vernieuwen, snel veranderde in een algehele update van de uitingen van zijn bedrijf. “Backcorner wees mij erop dat niet alleen onze website, maar eigenlijk onze gehele uitstraling niet meer paste bij onze doelstellingen. Hij kwam direct met goede ideeën voor onder meer een nieuw logo, social media advertising en zelfs een nieuw aangezicht van ons pand. Backcorner is super creatief en ziet het totaalplaatje. Ik dacht direct na die eerste ontmoeting: ‘bingo, dit klopt’. Ik heb geen seconde getwijfeld om met Backcorner in zee te gaan.” Sinds 2020 heeft Backcorner de volledige marketing uit handen genomen van Fastfloor. Van het maken van advertenties voor print en online, het ontwerpen van visitekaartjes en belettering van bussen tot het creëren van content voor de website en alle sociale media kanalen. “Noem het op en Backcorner doet het”, aldus Veenhuis.

Wat hebben we gedaan:

Content creatieDesignOnline marketingWebdesign en -development
Onze diensten

De samenwerking noemt de directeur ‘heerlijk ontspannen’: “Roy zegt altijd dat ik hem als medewerker moet zien en dat hij alles voor mij kan oplossen. Ik kan met een rustig gevoel alles overlaten aan hem en zijn medewerkers.” Volgens Veenhuis is iedereen binnen Backcorner goed op de hoogte van het reilen en zeilen bij Fastfloor. “Roy kent ons bedrijf, werkt regelmatig bij ons op kantoor en kent alle collega’s. De overdrachten binnen Backcorner verlopen, vanuit mijn perspectief, vlekkeloos. Alle medewerkers zijn op de hoogte van wat er moet gebeuren. Ze snappen ons echt.”

Resultaten samenwerking
De hamvraag: wat levert die investering in marketing nou eigenlijk op? Heel concreet: groei. “Dankzij Backcorner zijn we beter vindbaar waardoor we nieuwe klantengroepen aanboren. Zowel zakelijk als particulier. Zo zijn we nu bezig met een samenwerking met Wehkamp. Een klant die ons heeft gevonden via Google. Zonder de inspanningen van Backcorner waren zij nooit bij ons uitgekomen. En ook vanuit de particuliere markt krijgen we meer aanvragen binnen via onze online kanalen. Doordat ze bijvoorbeeld een blog lezen op onze website of een post op Facebook voorbij zien komen. Echt heel gaaf.”

Investering waard?
Veenhuis snapt de twijfels van sommige ondernemers om te investeren in marketing: “Het is in het begin lastig meetbaar, maar geloof mij: het is de investering dubbel en dwars waard. Wij halen de kosten er zelfs uit en het zorgt ervoor dat we blijven groeien. Voorheen adverteerden we alleen in print, maar online marketing is echt heel belangrijk.”

Veenhuis hoopt tot zijn pensioen met Backcorner samen te werken. “Roy is veel meer dan een leverancier, hij is een persoonlijke vriend geworden. Hij is laagdrempelig, een goede sparringpartner, goed bereikbaar, schakelt snel en heeft altijd beregoede ideeën. Ik beveel een samenwerking met Backcorner honderd procent aan. Twijfel je? Je mag mij altijd bellen.”

Maak een afspraak

Andere cases

menu